ProFond har et afstemningssystem, så de enkelte bestyrelses-medlemmer kan afgive deres stemme for, hvorvidt et projekt skal støttes eller ej, samt hvor stort et beløb de i givet fald vil støtte med.
ProFond har en rapportfunktion, der gør det muligt at trække lister over ansøgninger. Listerne eksporteres i CSV-format, så de let kan indlæses i eks. Microsoft Excel. Det giver jer mulighed for at lave jeres egne oversigter og ”brevflette” svar til ansøgere mv.
ProFond lever op til persondataforordningen også kendt som GDPR.
ProFond kan håndtere flere ansøgningsskemaer. Det giver jer mulighed for at lave ansøgningsskemaer der er tilpasset forskellige temaer eller puljer, og derved kræver forskellige informationer fra ansøgerne.
Ansøgningsskemaerne kan let aktiveres og deaktiveres så I ikke risikerer, at modtage ansøgninger udenfor ansøgningsfristen.
Ansøgeren kan gemme delvis udfyldt ansøgninger i 14 dage. Det giver ansøgeren mulighed for at vende tilbage og færdiggøre sin ansøgning på et senere tidspunkt.
Når ansøgningerne er fuldført og indsendt af ansøger kan I se dem i systemet. Ansøgningerne styres via et status-system, så I har let overblik over nyankomne, godkendte og afviste sager. Status-systemet er dynamisk, og kan derfor tilpasses jeres fond og arbejdsgange.
ProFond har et sag-styrings-system. Det giver jer et overblik over hvem der har gjort hvad og hvornår. I har også muligheder for at tilføje noter til de enkelte ansøgninger/sager.
I har overblik over økonomien og kan anføre det bevilligede beløb, samt udbetalinger. Der er hele tiden overblik over hvor meget der er udbetalt, og hvor meget der mangler at blive udbetalt. Der er også mulighed for at oprette ændringer til bevillingen, hvis eks. et projekt skal have mere eller mindre støtte.
ProFond har brugerstyring. Det giver jer mulighed for at oprette brugere der kan logge ind og læse ansøgningerne men ikke ændre indhold, status mm.